עבודת שורשים מקצועית היא עבודת שורשים מעניינת אשר יהיה זה תענוג צרוף לקרוא אותה, במובן זה – שהקורא יוכל להפיק את המרב מהסיפור המשפחתי שלכם. גם אם נדמה לכם שהסיפור נפוץ ולכאורה “לא מחדש” בשיח הציבורי, אל תשכחו שכל סיפור יכול לעורר עניין: השאלה היא כיצד כותבים אותו, ומהו הערך המוסף שאתם מביאים שעה שאתם מעלים אותו על הכתב. להלן מספר אנקדוטות מעניינות המהוות טיפים מקצועיים להכנת אלבום שורשים מעניין.

תיעוד ממקור ראשון

החל מתמונות בשחור לבן וכלה במדליונים, החל מתעודות ישנות ועד תצלומי עדות – אין כמו תיעוד ממקור ראשון כדי לעורר עניין בסיפור שלכם. לדוגמה, אם נושא הסיפור שלכם הוא ספר תורה של בית כנסת Xבקהילה Yבמדינה Zכלשהי, מומלץ מאד שיהיה תצלום מאותו ספר, או של הספר כולו – כשהוא סגור. כשהמורה של התלמיד צופה בתיעוד מקרוב, היא בהחלט עשויה לראות בסיפור הזה כבעל עניין וערך מוסף, גם אם העלילה של הסיפור אינה מחדשת הרבה בתחום המתח הסיפורי.

יציאת ברייקים (הפסקות) מעניינים

בפסקה הקודמת הדגשנו את נושא הצגת התיעוד שנובע מהמקור הראשון. כאן, חשוב לשים דגש גם על איך התוכן מוצג. גם אם הסיפור שלכם מאד מעניין, עם מתח רב בחובו, כתיבתו באופן רציף על פני כל האלבום תיצור, בסבירות גבוהה, אצל הקורא, את מה שהיום נוהגים לקרוא לו ברשתות החברתיות “אמ;לק”: ארוך מדי, לקצר. מצד שני, אתם לא כותבים פוסט ברשת חברתית אלא מציגים סיפור משפחתי עמוק ולכן אין מנוס מהבאת כל הפרטים. מה צריך לעשות על מנת שהסיפור לא יתפרש כארוך? לשים ברייקים של תמונות ודוממים שונים אשר פורטו בפסקה לעיל. חשוב לשים את אותם תמונות ודוממים בהקשר של כתיבת הפסקאות שלפניהם.

שימוש בעיצובים מעניינים שיתרמו לקריאה

פונט מחשב קריא, אלבום מהודר, ודפדוף נוח בין דפי האלבום יוכל לסייע מאד בהשבחת עבודת השורשים, ולהפוך אותה לרצויה הרבה יותר לקריאה בהשוואה לשימוש בעיצובים ואלבומים בעלי השפעה ממוצעת. לכן, חשוב מאד לברור היטב עם אלו עיצובים עובדים, על מנת להפוך את פרויקט השורשים למהנה לקריאה, ולא רק כזה ש- “צריך” לקרוא אותו.
השארת תגובה