אלבומי כיסים מהווים חלק בלתי נפרד מהתיעוד שלנו כבני אדם מתפתחים, מגיל הילדות ועד דור ההמשך שלנו. ללא אלבומי כיסים הזיכרון שלנו היה לא אלא זיכרון מעומעם אשר עם הזמן היה הולך לאיבוד בתאי המוח המוגבלים שלנו. אלבומים למעשה משמרים את הרגע ועוזרים לנו להיזכר בצורה טובה יותר, לראות את הדברים בצורה מוחשית ולהתרפק על זיכרונות העבר.

אלבומי כיסים בעידן הדיגיטלי

העידן הדיגיטלי והשיפורים הרבים שהטכנולוגיה מביאה לנו סיפקו לנו שינויים מהותיים גם באופן שבו אנחנו צורכים אלבומי כיסים. רבים טוענים שהעידן הדיגיטלי למעשה חיסל את הז’אנר של אלבומים של תמונות וקשה מאוד להתווכח איתם. היום, התמונות הן לא אלא עוד קובץ במחשב, ואילו אלבומים הם לא אלא עוד תיקייה במחשב.

העידן הדיגיטלי, למעשה העלים את הצורך באלבומי תמונות או את הצורך בתמונות מודפסות. הדבר בא לידי ביטוי במיוחד בקרב בני הנוער, שאצלם צילום תמונה הוא עניין של קליק קטן בטלפון הסלולרי, בעוד שהדור המבוגר, כשהוא היה צעיר, היה מתכונן שעות לצילום לאלבום המשפחתי.

ואנחנו אומרים, בואו ניצור מצב שבו יהיה תחום שבו לא ניתן לעידן הדיגיטלי להשתלט עליו. בואו נשמר את כל הנושא הזה של אלבומים. מה כבר יכול להיות יותר קסום מלשבת בפעם הראשונה עם הילדים, כשהם כבר מבינים ושואלים שאלות וזוכרים, ולהוציא את אלבומי התמונות המאובקים שלנו, שמכילים תמונות מהילדות שלנו, ולהראות אותם לילדים שלנו בפעם הראשונה, לספר להם סיפורים שקשורים לתמונות, ועל הדרך גם להראות להם איך נראו החיים לפני האייפון והאייפד?

חוויה מסוג זה יכולה להמשיך את דרכם של אלבומי כיסים גם לדורות הבאים. בשביל ילדים בגיל צעיר, אין תחליף טוב יותר מאשר דברים מוחשיים שהם יכולים לגעת בהם ולכן אלבומים עשויים לרגש אותם הרבה יותר מצפייה בתמונות במחשב או בטלפון הסלולרי. אלבומי כיסים של אוואנגרד הם מתנות נהדרות לכל דבר.

השארת תגובה