קידום המכירות הוא השלב החשוב ביותר בתהליך המכירה, למעשה אפילו יותר מהמכירה עצמה. מדוע? משום שכפי שיש הבדל בין עובד מומחה אשר מצטיין רק במקצוע אחד, לעומת מנהלן המתמחה במנהל עסקים, בעל תואר שמרגיש עשיר ממנו מבחינת מידע, ועל כן חי ברווחה בסבירות גבוהה יותר מאותו “עובד מומחה”, כך בדיוק יש הבדל בין אדם שבנקודת זמן מסוימת הצליח מאד במכירות, ולא יודע להסביר למה, לבין אדם מחושב שיודע בדיוק מתי הוא ירוויח, כיצד הוא יעשה זאת, ומה עליו לעשות על מנת להניב לעצמו רווחים. ההבדל בין שניהם – שהאחרון משתמש בשירותים מקצועיים לרבות מוצרי קידום מכירות המתבססים על טקטיקות מכירה מחושבות ומתואמות אישית לתחום בו הוא עוסק.

ההבדל בין נוכחות מוצרי קידום מכירות לחוסר נוכחותם

בעידן המודרני כשהתחרות בשוק הפרטי עולה – נצא מנקודת הנחה שמי שמצהיר שהוא מצטיין בתחום מסוים – אכן מצטיין בו, ואז עולות שאלות שמקשות עוד יותר על בעלי המקצוע המתחרים זה בזה: “למה שנבחר דווקא בך? מה יש בך שאין במתחרים”? ועל מנת להשיב לשאלות האלה – לא צריך לעשות תואר שני ודוקטורט בתחום בו אתה מתחרה, וגם לא לטוס להשתלמות בחו”ל. גם אם אתה יודע שאתה מוגבל יותר מחלק ממתחרייך – אתה עדיין יכול להיות עשיר מהם אם תשתמש בטקטיקות על בסיס מוצרי קידום מכירות.

ההיתכנות – השלב הראשון לסימן חיים מהעסק אותו אתה שואף לנהל

היתכנות מורכבת ממספר מרכיבים. בראש ובראשונה – מהרצון שלך להצליח בתחום מסוים. שנית, היא מורכבת מהיכולת שלך לייצר תוצרים באותו תחום. האדם הראשון לקבוע אם הם טובים או לא הוא האיש שרואה אותם לראשונה – כלומר אתה-עצמך. אם אתה חש שהביצועים אינם טובים, נסה לבצע משהו פשוט יותר מאותו תחום: לתכנת קוד תכנות פשוט יותר, ליצור יצירת אמנות קלה יותר, לנגן חומר פשוט יותר, וכד’. ברגע שיש גם רצון, וגם יכולת ביצוע, ללא חשיבות לרמה שלה – העיקר שתהיה יכולת כלשהי בהתחלה, ניתן לעבור למרכיב השלישי של ההיתכנות, וזה – המינוף והשיווק: עשיית כל פעולת קידום מכירות שתגרום למתעניינים השונים להתעניין בשירותייך ומוצרייך. בישראל – נהוג לומר “האיש הזה יודע למכור את עצמו” על הרבה מודעות פרסום שרואים, וזה לא תמיד נאמר בקונוטציות חיוביות, אבל ללא השיווק – לא ידעו על קיומך, ולכן זה שלב הכרחי.

דוגמאות למוצרי קידום מכירות

1. דף נחיתה – עמוד אינטרנט המשמש ללכידת לקוחות באמצעות מילוי פרטיהם האישיים. יש לנסח שאלון רלוונטי לתחום העיסוק המקצועי שלך.

2. מתנה למתעניין – מתנה פיזית בדואר, או טיפ מילולי במייל. מיועד עבור אדם שידוע כי ביקר באתר האינטרנט/במשרדים שלך אך טרם רכש מוצר כלשהו.

3. לכידה באמצעות סרטונים – ניתן לשלב על הסרטונים העסקיים שלכם כפתורי לכידה אשר יובילו לעמוד נחיתה, עמוד מכירה או עמוד טרום מכירה. 

השארת תגובה