כיצד יש לעצב את המחברות הממותגות שלכם? מה חשוב לדעת על עיצוב נכון של מחברות ממותגות? במסמך שלפניכם נפרט כיצד מחברות ממותגות בעיצוב אישי צריכות להיבחר על ידי הלקוח. אנחנו לא רומזים להעדפת סגנון עיצוב מסוים על משנהו, ובסופו של דבר הכל בידי הלקוח, אבל בחירת המחברת הטובה ביותר עבורו היא כן סיסטמטית וכן מצריכה דיון רב שלבי, כפי שיובא כאן.

שילוב הלוגו עם המחברת

ישנן דרכים רבות לשלב את הלוגו עם המחברת. ראשית כל, ניגש לפתרון הנפוץ ביותר: הלוגו יוצב על הכריכה. בשיטה זו נהוג להשתמש במיטב האלמנטים היצירתיים – החל מבחירת צד אחד, בדרך כלל הקדמי, בו יוצב הלוגו, או לחלק את הלוגו לתלת ממד: חלק קדמי ואחורי, כך שהכריכה האחורית תהיה החלק האחורי של הלוגו של זו הקדמית. שיטה נוספת לעיצוב המחברות שלכם היא להחליט שבכל דף יוטבע הלוגו. מקובל ליישם זאת כשהלוגו נמצא במרכזו של כל דף כתמונת רקע חלשה, בחלק העליון בקטן, או בצדי הדף. עם רעיונות עיצוביים אלו תוכלו להתחיל לגבש לעצמכם מחברות ממותגות בעיצוב אישי.

בחירת סגנון ההדפסה

בתי דפוס משתמשים בשתי טכניקות הדפסה ממותגות: או שהם משתמשים בתבליטיות יתר: הלוגו בולט מאד לעומת הרקע פחות-הנוכחות, לעומת טכניקת ויניל בה הלוגו והרקע עם פחות היררכיה. כאשר הלוגו של העסק המטופל הנו בהיר, אין טעם להשתמש בויניל, ולא כן כאשר הוא כהה, ויש צורך לרכך מעט את הנוכחות שלו כדי לא ליצור דיסוננס חריף מדי.

בחירת גודל המחברת

במידה ואתם עוסקים בהוראה, בייחוד בפורמט מכללה – מול כתה, רצוי שלתלמידים שלכם תהיינה מחברות גדולות, בדרך כלל A4. לעומת זאת, אם אתם עוסקים בהוראה של מקצוע אשר הרישום/הציור הוא מה שנלמד – רצוי שבלוקים רחבים עם דפי רבע/חצי גליון יהיו נחלתכם. אם אתם עוסקים בפרויקט חונכות זוטר או שעורים פרטיים במסגרת עסק שהקמתם אפשר אף לחסוך עלויות ולהזמין מחברת מנייר קטן A5 למשל, בייחוד אם מדובר בהוראה שאינה מקצועית, ונובעת מבעיות התנהגות של מושא החונכות שלכם. אם העיסוק הוא שיעור פרטי מקצועי – עדיף שלתלמידים תהיה, כמובן, מחברת A4 נוחה ונגישה יותר.

השארת תגובה