תכנון מבנה ועיצוב עבור יומן מבקרים מומלץ במיוחד לעסקים המשרתים לקוחות סופיים לפרק זמן ארוך. בעוד חנות קמעונאית משרתת את הלקוח באינסטנט, ובעוד מפעל או חברת הייטק משרתים, לרוב, ספקים של לקוחות סופיים, עסקים כמו אכסניות, בתי מלון, אתרי נופש, אולפנים, אתרי תיירות, אתרי שימור וכד’ זקוקים לניהול יומן מבקרים. המבקרים הם מנוע הצמיחה של המקומות הללו והם צפויים לשהות שם לפרק זמן ארוך ולהיות משורתים לעומק, ולא באינסטנט כמו בעולם המסחר השוטף. יומן מבקרים מאפשר לאותם מקומות להשתפר, והוא גם כלי שיווקי מן המעלה הראשונה, כי כאשר מבקרים חדשים קוראים מה כתוב שם זה יעשה להם חשק להצטרף להצלחה שלכם ולבקר באתרכם.

עיצוב כריכת היומן

כריכת היומן צריכה להיות אובייקט מזמין ואטרקטיבי, כזה שהלקוח או האורח שלכם יסתקרן לפתוח כבר כשיביט בו לראשונה. את זה עושים באמצעות תכנון עיצובי קפדני. אם אינכם בטוחים בדרככם, מאד מקובל להיוועץ במעצב טיפוגרפיה ולצידו מתכנן חזותי מקצועי שיעמלו גם על הכתוב וגם על התמונות והמיצגים השונים שבעמוד הכריכה הקדמי. בנוסף, מומלץ לבדוק אפשרות לבנות יומן עם כריכה קשיחה מעץ. אובייקט ספר בעל כריכה שכזו מגרה, באופן כמעט מוחלט, את סקרנותו של הפרט, מה שידרבן כמעט כל מי שיחלוף על פני היומן לרצות לקרוא מה כתבו בו ולכתוב בעצמו ביקורת בונה.

עיצוב החיבור של הכריכה לדפים

ברוב המקרים, הלקוחות, בעלי העסקים שעבורם נדרש יומן מבקרים, בוחרים כריכת ספירלה. זה הכי נוח להם וזה הכי נוח ללקוחות שלהם. הכריכה הזו לא מצריכה קיפול בכוח או קימוט. פתיחה עדינה בתנועה סיבובית יכולה לעגן את היומן בכל עמוד שתרצו. מעט עסקים הזמינו כריכה בחום, שזה אלמנט שמזכיר מעט את האופן בו נהוג לכרוך ספרים עבים ועבודות גמר אקדמאיות: מחממים בטמפרטורה גבוהה את השוליים הימנים של הדפים כשהם מאוגדים, יחד עם הכריכה. כשהחום מדביק אותם, עוטפים את החלק הזה במדבקה מעוצבת. אלמנט עיצובי זה מתאים פחות עבור יומן מבקרים, אך ישנם מעט עסקים שבחרו בו.

תכנון מבנה דפי הביקורת

ניתן להכניס דפי A4 או A5 סטנדרטיים בצבע לבן, או דפים מעוצבים עם הלוגו העסקי שלכם. ניתן לבחור בדפים עם שדות למילוי כמו “תאריך”, “שם מלא” וכד’ על מנת לגרום לכותבים לשתף פעולה ולהזדהות מי הם ומתי הם כתבו לכם ביומן. תכנון מבני של דפי הביקורת מומלץ לעשות עם מעצב חזותי מקצועי לפני ההדפסה.

השארת תגובה